vrijdag 14 december 2012

Kerstkaartenhouder zelf maken

Naar een idee van Ariadne at Home: een (kerstkaarten)houder gemaakt van een lampenkapframe. Hartstikke leuk én snel en gemakkelijk zelf te maken.
kaartenhouder van Ariadne at Home
Ik heb een oude lampenkap gevonden bij één van mijn favoriete kringloopwinkels: 't Pakhoës in Venlo  Deze heb ik helemaal gestript met een scherp stanleymes en vervolgens wit gespoten met radiatorlak. Een dagje goed laten drogen.



 
lampenkap van de kringloopwinkel

Op de markt of in de stoffenwinkel kun je verschillende linten halen. Ik heb het frame opgehangen met wit satijnlint. Let er wel op dat het stevig genoeg hangt; afhankelijk van wat je er allemaal aan wil gaan hangen...
Ik heb nu gekozen voor diverse kerstdecoraties die ik met kerstboomhangertjes onder aan het frame heb gehangen. Binnen in het frame hang ik met lint de kerstkaarten.

Ná Kerst is t frame nog leuk te gebruiken voor diverse decoratiedoeleinden: hang er allemaal linten aan met stoffen of houten hartjes. Of hang er een fitting in met een grote lamp!

Ga jij 'm ook maken? Dan ben ik erg benieuwd naar je foto!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer echt élk bericht...
Je kunt anoniem reageren of één van de opties kiezen: