dinsdag 27 november 2012

Fotobehang in de hal

De Barones krijgt heel veel reakties op het schilderij in de hal. Het is ook een echte blikvanger geworden. En niet alleen door zijn afmeting van een kleine drieënhalve meter lang...
Het is gemaakt van fotobehang. Je kunt het heel eenvoudig zelf (laten) maken. Ik heb gekozen voor een collage van een aantal gekke of opvallende foto's van de kinderen. OP de site van repro.nl kun je je foto invoeren en zie je aan welke specificaties je foto of collage moet voldoen. Je ziet meteen in welke banen je behang zal worden geleverd en hoeveel er wellicht van je foto wordt afgesneden. Daar kun je met het maken van je foto rekening mee houden. Omdat ik een hele brede foto wilde, maar in verhouding niet zo hoog, leverde ik twee collages in:


Ik heb het behang op op maat gezaagde platen MDF geplakt van 4mm dik. Omdat de MDF platen moesten worden ingesmeerd met behangplaksel, heb ik de achterkanten eerst met grondverf geverfd, omdat je anders kans hebt dat de platen zouden gaan kromtrekken. Toen heb ik de platen op de muur bevestigd en toen pas behangen. Afgewerkt met een  in verstek gezaagde polystyreen plafondlijst. Now...you can do it! Suk6 en stuur ff een foto...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer echt élk bericht...
Je kunt anoniem reageren of één van de opties kiezen: